Najveći azijski proizvođač baterija, Camel Group, sklopio je ugovorni sporazum o investiciji 30 milijuna eura s tvrtkama Rimac Automobili i Greyp Bikes te njihovim osnivačem i čelnikom Matom Rimcem, čime je zaključeno najveće izravno strano ulaganje u jednu hrvatsku tehnološku tvrtku, priopćili su jutros iz Rimca.
Od ukupnog uloženog iznosa, tri milijuna eura ide u Greyp. Ulaganje će biti upotrijebljeno za pokretanje novih proizvoda, širenje proizvodnog kapaciteta i globalno širenje tvrtki.
– Ulaganje će nam pomoći za daljnje ubrzanje rasta, uvođenje novih proizvoda na tržište i proširenje naše globalne prisutnosti. Dva su ključna područja izgradnja nove vrhunske proizvodne jedinice za tehnološku stranu našeg poslovanja i pokretanje električnog superautomobila nove generacije koji ćemo predstaviti svijetu iduće godine – rekao je Mate Rimac.
Izvršni direktor Camela Liu Changlai rekao je da su nakon dubinskog proučavanja tržišta zaključili da je Rimac savršeni partner jer je lider tehnologije električnih vozila na mnogim područjima. Tijekom brojnih posjeta Hrvatskoj, najviše su ostali impresionirani dubokom vertikalnom integracijom u tvrtki, dodao je.
Što Kinezi kažu o Rimcu
Camel Group Co. Ltd osnovana je 1980. godine, a bave se naprednim istraživanjem i razvojem baterija, te njihovom proizvodnjom i prodajom. Njihovi proizvodi koriste se u automobilima, poljoprivrednim strojevima, brodovima, električnim motociklima i biciklima, kao i u industriji. Radi se o jednom od najvećih proizvođača u svojoj branši u Kini, a svoje proizvode prodaju u cijelom svijetu. Proizvode više od 400 vrsta baterija.
U priopćenju u kojem potvrđuju su postigli okvirni sporazum, kažu kako je tehnologija kompanije Mate Rimca na svjetskoj razini. O Rimčevoj kompaniji navode kako se radi o visokotehnološkoj tvrtki usredotočenoj na istraživanje, razvoj i proizvodnju električnih vozila, baterijskim sistemima, elektronici u vozilima te razvoju infotaiment sustava.
Financial Times je prošlog mjeseca pisao o najbrže rastućem kineskom proizvođaču baterija CATL-u i općenito kineskoj borbi za to tržište.
“Potpomognuti agresivnim vladinim politikama – od subvencija za električna vozila do ograničenja na inozemne konkurente – kineske kompanije koje se bave baterijama počinju dominirati industrijom koju su tri desetljeća predvodile južnokorejski i japanski proizvođači poput Panasonica koji surađuje s Teslom”, pisao je FT.
Kina je 2013. godine pretekla Južnu Koreju kao najveći svjetski proizvođač litijskih baterija za sve elektroničke uređaje. Lani je u Kini je prodano 507.000 baterija za elektirčna i hibridna vozila, što je povećanje od 50 posto u odnosu na godinu prije.
MP/foto:promo