Ministar Butković najavio smjene u HAC-u: “Krivi su za gužve na Uskršnji ponedjeljak”

1 travnja, 2016 maxportal
Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

MINISTAR pomorstva prometa i infrastrukture Oleg Butković, reagirajući u utorak na brojne pritužbe građana zbog zastoja na autocesti A1 pred tunelom Sveti Rok na Uskršnji ponedjeljak, poručio je da će Ministarstvo, utvrdi li se propust odgovornih u organiziranju pravodobne, sigurne i zadovoljavajuće privremene regulacije prometa, “svakako postupiti u skladu s tim nalazima”.



Butković u priopćenju navodi kako se, prema izvješću nadležnoga operatora HAC ONC-a, usporeni promet na A1 neposredno prije ulaza u tunel Sv. Rok dogodio zbog nužnih radova sanacije revizionog okna (šahta), koji su bili najavljeni i planirani upravo onda kada su i obavljeni.

Uprava HAC-a je odgovorna 

To s aspekta sigurnosti cestovnoga prometa apsolutno podržavam i razumijem, poručuje ministar, no je li bilo mogućnosti na neki drugi način organizirati promet tim dijelom autoceste, budući da je pojačani promet u smjeru sjevera bio očekivan, pitanje je na koje odgovor treba dati Uprava tog poduzeća.

Izražavajući razumijevanje za građane koji su bili prisiljeni čekati u kilometarskoj koloni, Butković je obećao da će se, ako se nesumnjivo utvrde propusti operatora, Ministarstvo potruditi da se takvi i slični slučajevi više ne ponove.

Osim nepotrebnoga gubitka vremena na putovanju prometnicom čija je svrha, uz sigurnost, brže prelaženje udaljenosti, takvi se prometni zastoji ni u kojem slučaju ne uklapaju u pozitivne poruke koje Hrvatska odašilje kao idealna turistička destinacija. Ništa manje nisu dobre niti za transport putnika i tereta, što posljedično negativno utječe na hrvatsko gospodarstvo, zato ubuduće treba pravodobno planirati i prevenirati takve situacije, koliko je god to tehnički izvedivo, naglašava Butković.

Iz HAC-a se pak opravdavaju da radove na sanaciji u tunelu Sv. Rok, s obzirom da se radi o izvanrednom događaju, nije bilo moguće odgoditi zbog sigurnosti korisnika. U vezi brojnih komentara korisnika kako tamo nije bilo vidljivih radova ni radnika, HAC tvrdi da je sanacija završena, ali je u tijeku proces stvrdnjavanja betona, pa stoga promet nije bilo moguće pustiti u punom profilu.

Ističu da su unaprijed putem medija i na internetskoj stranici sredinom prošlog tjedna najavili radove i mogućnost stvaranja kolone kod tunela, te žale što se stječe dojam kako su radovi sanacije nepotrebni i da se izvode uvijek u krivo vrijeme.

Radovi se mogu izvoditi isključivo u razdoblju nakon zimske službe i do početka ljetne turističke sezone, stoga iz HAC-a pozivaju korisnike da prije svakog odlaska na putovanje provjere stanje na cestama na web portalu www.hac.hr i besplatnom info telefonu 0800 0422.

Nema povrata cestarine

U vezi upita o povratu cestarine zbog zastoja, HAC navodi da Pravilnikom o cestarini, općim uvjetima korištenja i propisima nije predviđen besplatan prolaz ili umanjenje cestarine zbog izvođenja radova na autocesti. Cestarina se naplaćuje za prijeđene kilometre autoceste i naplaćena je sukladno korištenim kilometrima, poručuje HAC.

Taj slučaj komentirao je i prometni stručnjak Željko Marušić, koji smatra kako se radi o “sumraku stručnosti i organizacije”.

“Kad građane na Uskršnji ponedjeljak, a općepoznato je da se tada “pola Hrvatske” s obalnog vraća na kontinentalni dio, zateknu kilometarske kolone zbog radova na šahtovima u tunelima, postaje jasno da su se nužne promjene u resornim ministarstvima u svrhu povećanja kvalitete rada svele na “sjaši Kurta da uzjaši Murta”, kaže Marušić.

“Koliko treba biti nestručan i neodgovoran pa građanima koji su, primjerice, iz Splita platili 174 kune da autocestom ugodno za tri i pol do četiri sata stignu do Zagreba, priuštiti da satima čekaju u koloni, potroše više goriva, živciraju se i na kraju stignu kasnije nego da su se besplatno vozili državnom cestom D1”, pita Marušić.

Ocjenjuje da su na najodgovornije resorne pozicije u prometu, političkim ključem i kadroviranjem postavljene osobe koje u pravilu nisu radile ni dokazale se u struci niti realnom poslovanju, pa vjerojatno ne shvaćaju u čemu je problem.

“Da nije tako, resorni bi ministar još prije dva mjeseca sazvao koordinaciju, u kojoj bi bili i čelnici HAC-a, i pitao što do sezone treba napraviti da autoceste kvalitetno funkcioniraju, te zatražio stručan i terminski definiran plan provedbe”, navodi Marušić.

MP/Hina/Foto:FaH


Širi dalje
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


-->