Aktualna kukuriku Vlada je zadnje parlamentarne izbore dobila i na priči oko vraćanja INA-e pod hrvatsku upravljačku palicu. Nakon četiri godine situacija se nije promijenila a trenutno imamo puno lošiju situaciju po hrvatsku stranu.
Naslikavali su se naši ministri s “tvrdim” stavovima i izjavama kako “Mađarima” neće popustiti ni centimetra, a situacija na terenu ih žestoko demantira. Rafinerija Sisak je UGAŠENA i nikada se više neće otvoriti, bez obzira što tko pričao, a slična sudbina vjerojatno čeka i Rafineriju Rijeka.
Po našim spoznajama stručne službe u INA-i (računovodstvo, održavanje i sl.) već su devastirane i praktički dovedene u stanje nefunkcionalnosti.
Trenutno se sve benzinske postaje izdvajaju u zaseban Maloprodajni servis d.o.o uz blagoslov dijela sindikata, nakon nekakvog referendumskog izjašnjavanja koje je podržalo samo 25% od ukupnog broja zaposlenika na benzinskim postajama, je posljednji čavao u lijes nekada moćne i strateški po nacionalne interese najvažnije hrvatske kompanije.
Dakle, zaposlenici benzinskih postaja (2700) biti će izdvojeni u MS uz smanjenje primanja za cca 2000 kuna. Svi koji u roku od osam dana ne pristanu na uvjete koji im se nude biti će proglašeni tehnološkim viškom s 01.02.2016. godine.
Svi koji potpišu ugovore s 01.02.2016. godine prelaze u MS d.o.o. s time da ne znaju kakav će biti njihov status u “novoj” firmi niti kakav ih ugovor o radu tamo očekuje, jer u INA-i nije potpisan kolektivni ugovor za 2016. godinu, tako da i oni koji ne potpišu ugovore ne znaju po kojim uvjetima odlaze iz INA-e . Cijeli proces je samo odgoda konačnog gašenja maloprodaje i davanje postaja u franšizu nakon isteka dvije godine.
Cjeli proces izdvajanja benzinskih postaja i 2700 zaposlenika INA-a je već viđeni scenario koji MOL provodi preko svoje uprave u suradnji s hrvatskim “mađaronima”. Polako ali sigurno će se riješiti kompletne maloprodaje i redefinirati sustav opskrbe naftnim derivatima.
MOL-ova uprava u INA-i u suradnji s našim “mađaronima” je već napravila testiranja i simulacije moguće opskrbe benzinskih postaja iz MOL-ovih mađarskih rafinerija. Test je prošao i samo je pitanje vremena kada će i zvanično ugasiti rafinerije i otpustiti radnike, a hrvatski novac će se nemilice odlijevati u Mađarsku.
Ova situacija u INA-i nije samo problem zaposlenika, već problem cijele Hrvatske. INA d.d. je u 44 % postotnom vlasništvu države i očekujemo od ministra Gospodarstva u čijem se resoru nalazi INA d.d. da se očituju oko stanja u INA-i poduzmu odlučne korake za spašavanje INA-e, zadržavanje zaposlenika i stručnog kadra u INA-i, te na taj način zaštiti strateške nacionalne interese.
Ako to nisu sposobni ili spremni učiniti smatrati ćemo da je ovo još jedna rasprodaja nacionalnog zlata – na kraju mandata, prije odlaska u opoziciju i ropotarnicu povijesti.
Nastavak je to politike prethodnih Vlada RH u kojoj je Ivica Račan započeo prodaju, Ivo Sanader “pogurao”, a Jadranka Kosor prodajom 7% braniteljskog udjela finiširala predaju INA-e u ruke mađarskog MOL-a.
Daniel Srb/foto:velkaton.ba