DARUVAR ima 11 i pol tisuća stanovnika, a 17 tisuća registriranih vozila. U Daruvaru osiguranje automobila u prosjeku stoji 800 kuna manje nego u Zagrebu, koji je u prvoj zoni rizika. Registracija kamiona od 3 i pol tone jeftinija je dvije tisuće kuna, a autobusa čak osam tisuća.
Registracijska područja Hrvatske podijeljena su na sedam zona rizika za koja je utvrđena osnovna funkcionalna premija bez popusta i bonusa ili doplataka. Zone rizika utvrđuju se temeljem omjeru isplaćena štete i prihodovane premije. U Daruvaru je manje prometnih nesreća nego u ostatku Hrvatske, pa je zato osnovna premija najniža. Osiguranje u Daruvaru je najjeftinije i osnovica je 1312 kuna, najskuplje je u Zagrebu i Krapini i iznosi 2313 kuna.
Zbog toga mnoge tvrtke i leasing-kuće pronalaze način da vozila registriraju u Daruvaru, a nakon turističke sezone ih odjavljuju.
Da bi vozila mogle registrirati u Daruvaru, tvrtkama je dovoljno da u tom gradu otvore podružnicu, bez ureda i zaposlenih. Tijekom registracije na Trgovačkom sudu adrese se ne provjeravaju pa su često lažne. Tako je, primjerice, sam gradonačelnik Daruvara, Dalibor Rohlih, na kućnu adresu primio opomenu zbog neplaćene rate leasinga, a da uopće nema auto na leasing.
– Opomenu sam dobio na ime jedne zagrebačke tvrtke. Ima dosta nelogičnosti kod ovakvog sustava, ali nama to ne predstavlja značajan problem. Grad nema nikakve koristi od toga, jer dio novca ide županiji, a sumnjam da bi se oni odrekli toga. Jedino je možda zgodno u marketinškom smislu da po moru imamo tablice s daruvarskim oznakama. Zbog toga će i naš novi logo turističke zajednice biti s oznakom DA – otkriva gradonačelnik Rohlih.
Druvarčani se ne žale što njihove registracije preplavljuju Hrvatsku. Kažu da im je to dobra reklama, a zbog povećanog dolaska ljudi u Daruvar, grad ipak prihoduje solidnu količinu novca.
D. L./foto:hrt