Kategorije Vijesti

Iskusni kapetan analizira potonuće krstarice Moskva: “Posada je prerano pobjegla!”

Širi dalje

Kapetan John Konrad osnivač je i izvršni urednik specijaliziranog pomorskog portala gCaptain, autor knjige “Fire On The Horizon“, na Twitteru je objavio analizu potonuća ruske krstarice Moskva, zapovjednog broda Crnomorske flote i ponosa Rusije.



Kapetan Konrad, koji je zapovjedao najvećim svjetskim brodovima, piše kao je kako je nemoguće u potpunosti procijeniti situaciju na brodu temeljenu na jednoj snimci (radi se o snimci požara na brodu), ali da kapetani moraju biti u mogućnosti napraviti pretpostavke na temelju ograničenih informacija. Situaciju je analizirao u seriji tvitova.

“Ovo je fotografija broda Moskva prije potonuća. Nemoguće je u potpunosti procijeniti situaciju na brodu na temelju jedne slike, ali zapovjednici pomorskog spašavanja moraju napraviti pretpostavke na temelju malo informacija. Kao kapetan broda i istraživač brodskih požara, evo što se čini vjerojatnim

Prvo pitanje koje će svaki stručnjak za spašavanje postaviti jest koliko je blizu potonuća. Crvena linija na ovoj fotografiji prikazuje približnu lokaciju nove vodene linije. Kao što možete vidjeti uspoređujući fotografije, ona je izgubila značajnu količinu uzgona i nalazi se u luci.

Ona, međutim, vjerojatno nije u neposrednoj opasnosti od potonuća iz nekoliko razloga:

1) Ostala joj je nešto rezervnog uzgona jer nije dosegla jer još nije utonula do kritične točke, uranjanje ruba palube, što je točka u kojoj stabilnost ide od lošeg prema gorem.

2) Voda koja prska znači da imaju barem napajanje u slučaju nužde koje bi se moglo – ako je posada imala dovoljno vremena – postaviti da pomogne u ispuštanju vode s broda.

3) Vrijeme je relativno mirno. Kad bi se pojavila oluja opasnost od potonuća bi se eksponencijalno povećala.

Što još znamo? Čamci za spašavanje su raspoređeni i nitko nije na palubi, čak ni iza na krmi koja je bez dima. Crijeva su montirana da prskaju u zrak. Oni su mogli biti namješteni kako bi pomogli u hlađenju broda, ali je vjerojatnije da će obližnji brodovi obavijestiti kada je izgubio struju.

Dakle, vjerojatno je potpuno napušten. Moguće je da neki ljudi u potpalublju, ali boravak u strojarnici bez odgovarajućeg  hlađenja i pomoći odozgo obučenih brodskih vatrogasaca bio bi samoubojstco.

Što još znamo? Dim je taman i težak. Ovo je ozbiljan požar s puno vrućine. Tamni dim je rezultat izgaranja teških goriva ili sintetičkih materijala i nepotpunog izgaranja. To je vrlo opasna situacija.

Znamo da je slika snimljena relativno brzo nakon što je izbio požar. To možemo pretpostaviti s određenim povjerenjem jer je većina površinske boje netaknuta. Još sat vremena pod tim uvjetima i boja će se vjerojatno oguliti i prekriti čađom.

U blizini ne vidimo brodove. Profesionalni spasilački timovi zahtijevaju puno teške vatrogasne opreme. Vjerojatno bi dobili tegljač koji će gasiti prednji dio vatrogasnim monitorima kako bi ohladili brod prije nego što se ukrcaju vatrogasne ekipe. Nikakvi obližnji brodovi ju ne hlade.

Sljedeće pitanje je zašto? U blizini se nalazi spasilački brod (taj brod je snimio ovu fotografiju) Nije li opremljen vatrogasnim monitorima koji mogu ispucavati vodu prema van? Ili se drži na sigurnoj udaljenosti jer postoji stvarna opasnost od sekundarne eksplozije treljiva pohranjenog na brodu?

Zatim se moramo zapitati što je neobično na ovoj fotografiji? Za mene je najupečatljiviji dio što se dim otpuhuje naprijed i ona ima rezerviran uzgonu Ovo je opasna situacija, ali na krmenoj helikopetroj palubi nema dima i trebala bi biti dovoljno hladna za rad.

Da je ovo komercijalni brod, kapetan bi vjerojatno napustio “nebitno” osoblje i pregrupirao svoje vatrogasne timove na “sigurnom stacionarnom području” (vjerojatno heliodrom), ali ovo je ratni brod tako da bi spasilački tim morao znati lokaciju svih eksploziva prije ukrcaja

Konačno, nas kapetane nije briga za opremu, živimo i umiremo po jednom pravilu za vrijeme izvanrednih situacija na moru. U eksploziji ovih razmjera, naš posao nije spasiti sve, već spasiti najveći mogući postotak ljudi. To bi moglo dovesti do teških odluka.

Kao kapetan komercijalnog broda, vjerojatno ispravan odgovor ovdje je napustiti brod znajući da će vjerojatno potonuti i pustiti osiguranje da pokrije gubitak… ali kapetan mornarice nema taj luksuz.

Najveća razlika između kapetana trgovačkog broda i kapetana ratne mornarice je u tome što mi civili moramo brinuti samo o vlastitoj posadi. Momci iz mornarice nemaju taj luksuz. Moraju razmišljati o svojoj posadi i strateškoj misiji.

Sjetite se zlatnog pravila – “spasiti što više ljudi” – pa, ljudi o kojima kapetan mornarice mora razmišljati nisu samo članovi posade već i vojska i marinci kojima njegov brod pruža zračno zaklon i topničku potporu. Ranim napuštanjem svog broda može spasiti svoju posadu, ali izgubiti rat.”

M.Marković/Foto: Twitter


Širi dalje
Komentiraj
Podjeli
Objavljeno od

Najnovije

Beroš tražio 6 plus 6

Bivši  ministar zdravstva Vili Beroš, koji je u istražnom zatvoru zbog sumnje na korupciju u…

2 sata prije

Bliski suradnik otkrio kako je prevario Kolindu: “Bila je luda situacija, ruke se tresu…”

Domagoj Juričić, nekadašnji predstojnik ureda Kolinde Grabar-Kitarović, je u podcastu Krešendo Nove tv ispričao kako je…

6 sati prije

Umro Dragan Marković Palma, najbizarniji srpski političar

Dragan Marković Palma preminuo je u 65. godini nakon kratke bolesti. Osebujni bivši gradonačelnik Jagodine…

6 sati prije