Ministar Kotromanović bijesan zbog propusta tajne službe. General Klanac nije znao da strani državljani mjesecima vrbuju šest pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva
Tri su važna problema koji definiraju stanje u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu: Prvo, loše stanje borbenih zrakoplova, drugo, loše materijalno stanje pripadnika HRZ-a kojima nije osigurano stambeno zbrinjavanje, a plaće su im daleko ispod prosjeka od onih u drugim vojskama i, treće, katastrofalni propusti sigurnosnih službi u slučaju odlaska pilota akrobatske skupine ‘Krila Oluje’ iz HRZ-a.
Šest pilota i instruktora odlaze u Katar. Emir Tamim bin Hamad al-Thani, zapovjednik katarske vojske, odlučio je osnovati akro grupu, dobio je odlične preporuke za hrvatske pilote, odlučio ih zaposliti i kupiti im nove avione.
Zahtjev za sporazumnim raskidom radnog odnosa šestorice pilota, instruktora na zrakoplovima i članova letačke akrogrupe “Krila Oluje”, najteži je udarac za HRZ i PZO u posljednjih 20 godina. Nigdje u svijetu nije zabilježen sličan slučaj raspada akro grupe na ovakav način, nigdje u svijetu se nije dogodilo da Ratno zrakoplovstvo svojevoljno napusti šest vojnih pilota i instruktora radi odlaska kod istog poslodavca, pa je ovo zapravo i nacionalna sramota.
Krila Oluje” su bila hrvatski nacionalni brend prepoznatljiv svugdje u svijetu, bila su promotivni i marketinški model za privlačenje mladih ljudi u zvanje pilota.
>>>> Plan 21: ‘Krila Oluje’ odlaze iz Hrvatske, a u svakog od njih uloženo je oko dva milijuna kuna
Teži udarac od mogućeg gašenja ‘Krila Oluj’ leži u činjenici da su ministar obrane i načelnik Glavnog stožera za odlazak pilota saznali tek nakon što ih je o tome obavijestio zapovjednik Ratnog zrakoplovstva nakon što je šest pilota uputilo zahtjev za sporazumni raskid radnog odnosa. Takvo neznanje djelatnika VSOA-e razljutilo je ministra obrane, a o tome bi se moralo raspravljati i na predstojećoj sjednici Vijeća za nacionalnu sigurnost.
“VSOA i njen ravnatelj u ovom slučaju napravili su veliki propust jer nisu imali nikakvu informaciju da se naši piloti mjesecima sastaju sa stranim državljanima i pregovaraju o novom poslu. Isto tako su im mogli prići i djelatnici stranih obavještajnih službi, a pitanje je bi li VSOA o tome išta znala.
Ovaj slučaj otvara pitanje čime se zapravo bave djelatnici VSOA-e”, citira Jutarnji list visokog dužnosnika Ministarstva obrane. Naši nam izvori tvrde kako su piloti svoj novi posao dogovarali u potpunoj konspiraciji. Zasad je nepoznato kada i gdje su im novi poslodavci prišli i predali ponudu, jesu li se sastajali svi zajedno ili pojedinačno, u Hrvatskoj ili inozemstvu, i gdje su obavili zdravstvene preglede. “VSOA je za to morala znati. Prije svih njeni djelatnici u Ratnom zrakoplovstvu.”
Šef VSOA-e general Klanac pred smjenom?
Piloti su, piše defender.hr, zahtjev za prestanak službe podnijeli 13. ožujka. Prethodno su se mjesecima sastajali sa svojim budućim stranim poslodavcima, a Vojna sigurnosna obavještajna agencija o tome nije imala nikakvu informaciju, čelni ljudi vojske i Ministarstva obrane te Ured predsjednice o tome nisu ništa znali.
Riječ je o velikom sigurnosnom propustu jer se radi o klasičnom vrbovanju djelatnih vojnih osoba od strane stranih državljana o čemu je ravnatelj agencije general Zlatko Klanac, šef VSOA-e morao imati informaciju.
Što se tiče novca bitno je da imamo za Documentu, BaBe, Zorana Pusića, kći Žarka Puhovskog i njena putovanja u Irsku i Mongoliju, Srpsko narodno vijeće, Gong itd ali za pilote HRZ-a nema.
Da, plaćamo čak tri predsjednika, a godinu dana plaćat ćemo i gomilu birokrata koji su radili u Josipovićevom uredu.
Bivši ministar financija Slavko Linic je rekao da na nevladine udruge ide 2.8 milijardi kuna godišnje. Da se taj novac preusmjeri na MORH onda bi imali i najbolje zrakoplove a vojska bi nam mogla biti onakva kakvu Hrvati zaslužuju.
D. Lukić
Photo: Hrvatski vojnik