Čak i provladini mediji potvrđuju da je parada organizirana kao hir premijera s ciljem da se Knin diskreditira kao pučko HDZ-ovsko slavlje i ustaški dernek
Gordan Malić komentirao je za Dnevnik Osječke TV medijske analize ovogodišnje proslave Oluje u Zagrebu i Kninu. Komentar prenosimo u cijelosti.
„Za vodeće hrvatske medije, a ne treba sumnjati da će se uskoro za njima povesti i vodeće anketarske agencije, premijer Zoran Milanović najveći je dobitnik ovogodišnjeg obilježavanja Oluje.
Okrugla obljetnica Oluje za veliku je većinu hrvatskih građana predstavljala nacionalnu svetkovinu, proslavu ratne pobjede i u ratu izborene slobode, a za manjinu bolno sjećanje na stradanja i etničke zločine. Ipak, sudeći po naslovnicama glavnih novinskih izdanja, ona je u prvom redu bila predizborni obračun i stranačko natjecanje.
Tko je i kada obilježavanje Oluje pretvorio u nadmetanje vodećih stranaka uoči izbora posve je jasno: premijer Zoran Milanović – odlukom o održavanju vojnog mimohoda u Zagrebu!
Tu ideju doslovno slijede i vodeći hrvatski dnevnici naslovima u kojima je SDP 4. kolovoza „trijumfirao nad HDZ-om“, a Milanović mimohodom „odnio pobjedu“ nad Karamarkom.
U njima se zagrebačka parada, na brzinu organizirani spektakl u slavu vojske i trenutne politike, uspoređuje s tradicionalnom proslavom Oluje u Kninu koja je istovremeno i komemoracija poginulim braniteljima.
Kninska proslava, po tom scenariju, nije nacionalna nego samo stranačka – HDZ-ovska.
Mediji su, zapravo, javnosti posredovali vladin spin kojeg se Milanović ne usudi izreći javno, jer je krajnje licemjeran i u osnovi opravdava sve ranije kritike mimohoda.
U Orwellovom „novogovoru“ taj spin bi se mogao prevesti kao parola: „Jedinstvo je podjela! Podjela je jedinstvo!“
Čak i provladini mediji danas potvrđuju da je vojna parada organizirana kao hir aktualnog premijera s namjerom da se tradicionalna proslava u Kninu minorizira ili diskreditira kao pučko HDZ-ovsko slavlje i „ustaški dernek“. Vojska je upotrijebljena kao garancija uspješnog PR-a, jer je „nadstranačka“ i u narodu omiljena.
Upravo onako, kako je Hrvatsku podijelio na početku svog mandata, Milanović je to učinio i na samom kraju, a vodeći hrvatski dnevnici opet su poslužili kao medij vladinog tima za promociju i politički marketing.
No, dobro, recimo da je vojni mimohod doista prezentirao domoljublje, ozbiljnost i uspješnost Milanovićeve vlade i najavio pobjedu na izborima.
U čemu se ona ogleda?
Na vojnoj paradi u Zagrebu pored uzvanika na tribinama, nazočilo je približno 20 tisuća posjetitelja u Vukovarskoj i Savskoj ulici.
U milijunskom gradu kroz koji dnevno prođe desetak tisuća turista i nakon velike nacionalne kampanje, reklo bi se – mala posjećenost.
S druge strane, u Kninskoj franjevačkoj provinciji od 15 tisuća stanovnika okupilo se gotovo deset puta više obljetničara iz svih krajeva Hrvatske, ili šest-sedam puta više nazočnih nego na mimohodu u metropoli!
Govore li ovi omjeri u prilog tezi o trijumfu Milanovića ili možda suprotno od toga? Gdje se onda dogodila Milanovićeva pobjeda?
U paralelnoj stvarnosti. Onoj koju kreiraju vodeći hrvatski mediji, analitičari i anketari,
Ranije su to činili za Sanadera i Josipovića, a sutra će za nekog drugog naručitelja. Političara koji trebaju upravo takvu stvarnost u Hrvatskoj ne manjka. Zapravo, sve manje je onih koji u njoj ne žive. Oni su najveći dobitnici.“ – zaključio je Gordan Malić u komentaru za Osječku TV.
Autor: direktno.hr
Ured europskog javnog tužitelja (EPPO) u Zagrebu je započeo s radom 1. lipnja 2021. Voditeljica…
Dragan Primorac prozvao je na Facebooku predsjednika Zorana Milanovića nakon što je objavljeno da je…
Američka televizija ABC pristala je isplatiti 15 milijuna dolara predsjedničkoj knjižnici Donalda Trumpa u sklopu nagodbe…
Komentiraj