Portal Renovatio 21 objavio je otvoreno pismo jednog od tri bivša švicarska gardista, koji su se odbili cijepiti protiv covid-19, a koje se zahtjeva od Švicarske garde u Vatikanu.
Sva trojica su ostala bez posla, a Pierre-André Udressy u otvorenom pismu je objasnio razlog takve odluke. Pismo je upućeno vatikanskim vlastima, njegovom vrhovnom poglavaru Svetom Ocu papi Franji, Državnom tajništvu Vatikana, institucijama Grada i Zapovjedništvu Papinske švicarske garde
Otvoreno pismo započeo je objašnjenjem kako nema osnova za medicinsko izuzeće, ali je dodao da želi razmišljati o svom izboru, a ne općenito o pristranom za ili protiv- cijepljenja.
“Sve što sam želio učiniti je razumjeti implikacije i razloge zašto se „takvo cjepivo“ daje pod takvim uvjetima većem broju stanovništva i na ovakvom mjestu, napisao je.
Govori o značajnim nepravdama koje su počinjene u Vatikanu, piše da je svjedočio pritiscima koji su se „postupno i subverzivno vršili na ljude kako bi ih se uvjerilo da preuzmu teret koji ne žele preuzeti.
Vatikan u je zamjerio i što je, kao vrhovna institucija Crkve, za svoje zaposlenike odabrao cjepivo Pfizer, koje je, kako piše, ” testirano na abortivnim staničnim linijama” .
“Što misliti? Čak nameće cjepivo svim svojim zaposlenicima, iako bi kao suverena država imala mogućnost izbora proizvoda koji nisu zagađeni pobačajem, a koji postoje”, piše Udressy i zaključuje:
“Ono što je sigurno jest da u svemu ovome što proživljavamo nema ništa ljudsko, a kamoli kršćansko, i doista je nepodnošljivo vidjeti kako je Vatikan došao do ove točke.”
Pierre-André Udressy pismo je završio porukom: “Bivši švicarski gardist, danas siromašni državljanin Vatikana”
Od objave pisma, Udressy je dao intervju u kojem je otkrio da je u prosincu 2020. godine prebolio COVID pa nije vidio medicinski razlog za cijepljenjem.
U intervjuu objavljenom 10. listopada, kaže da je Švicarska garda dobila priliku uzeti cjepivo oko Božića prošle godine, ali nitko se nije prijavio jer su svi sumnjali u cjepivo. To je zatim dovelo do održavanja seminara kako bi ih uvjerili da se cijepe, ali se nisu pokolebali.
“Rekli su da se čak i nakon cijepljenja virus prenosi, i da unatoč cijepljenju ograničenja, poput nošenja maski i socijalnog distanciranja, neće nestati. Bilo je teško razumjeti učinkovitost i korisnost cjepiva”, rekao je Udressy.
Štoviše, dodao je kako je problem pobačenih fetalnih staničnih linija koje se koriste u proizvodnji cjepiva „samo nakratko spomenut“, te je napomenuto da se Kongregacija za nauk vjere već pozabavila time.
“Napustio sam seminar zabezeknut”“, prisjetio se Udressy, taj mu je seminar samo pobudio „još veću sumnju oko cjepiva“.
Dodao je kako je u kolovozu, na njih izvršen veći pritisak da uzmu cjepivo te je rok za cijepljenje određen do 15. rujna. Zapovjednik Švicarske garde, koji se isto tako nije želio isprva cijepiti, pozvao je Udressyja u svoj ured i objasnio situaciju. „Razočaran sam i uznemiren što je to konačna odluka“, rekao je, ali necijepljeni stražari „moraju otići“.
„U praksi bi se necijepljeni gardisti mogli otpustiti“, rekao je i „obavijestio me da odluka nije došla samo od Državnog tajništva Svete Stolice, već i od nadležnog autoriteta iz Vatikana“.
Na pitanje Renovatija je li time Udressy mislio na Papu, odgovorio je sljedeće: „Tako je. Isto tako je objašnjeno da ne postoji druga mogućnost, pa čak ni čekanje dodatnog mjeseca na tradicionalnu vrstu cjepiva. Objašnjeno mi je da je nemoguće uzeti vremena za raspravu. Odluka je bila donesena”.
To je, rekao je, ostavilo Švicarskim gardistima „težak izbor, koji zapravo nije bio izbor. Tri su dala ostavku, a tri su otpuštena iz službe”.
Rekao je da je primio pismo u kojem stoji da ima rok do 6. listopada kako bi dao otkaz ili primio cjepivo. „Nakon tog datuma došlo bi do otkaza“.
Udressy je rekao kako su prosvjedi bili mogući zbog nepravde, ali „na kraju smo bili vrlo poslušni“. Većina se je na kraju cijepila „kako bi izbjegli pritisak, kako bi mogli izaći van, otići u restoran. Ne iz medicinskih razloga. Radi lažne slobode“.
Što se tiče upotrebe fetalnih staničnih linija u cjepivima, rekao je da je rasprava bila pokrenuta prije Božića, ali nakon što je objavljen dokument Kongregacije za nauk vjere, „više nitko nije o tome govorio“.
Naglasio je da ga više brinu drugi problemi povezani s cjepivom, a po njemu je to „u osnovi pitanje razuma, tj. zašto bi prihvatio nešto što po meni nije razumno? Tu je i politički problem jer postoji pritisak oko ove stvari koji nije normalan. Zatim postoji etički problem“.
Dodao je kako smatra „skandaloznim što se ova stvar nameće na ovaj način iz političkih razloga. Izuzetno je ozbiljno što se obaveza cijepljenja proširila na cijeli svijet. Prije svega, potiskivanjem slobode… i još je ozbiljniji problem da se to događa u Vatikanu, čak snažnije nego u drugim zemljama. Vatikan je središte Crkve, trebao bi braniti slobodu savjesti, općenito govoreći slobodu. Za mene, kao katolika, to je nešto nehumano”.
Na pitanje koje je „porijeklo ovog zla u Vatikanu“, Udressy je rekao da su liječnici donijeli odluke, ali je dodao da je u igri još jedna stvar: „Činjenica da više ne pokušavamo braniti istinu, već se pokušavamo prilagoditi onome što se događa vani, pa čak i prvi primijeniti promjene.”
Kaže kako će se vratiti u Švicarsku i ondje prilagoditi novom životu. Vratit će se na posao stolara, što je bilo njegovo zanimanje pet godina prije nego što se prijavio za službu u Švicarsku gardu.
Foto: EPA
Bivši ministar zdravstva Vili Beroš, koji je u istražnom zatvoru zbog sumnje na korupciju u…
Domagoj Juričić, nekadašnji predstojnik ureda Kolinde Grabar-Kitarović, je u podcastu Krešendo Nove tv ispričao kako je…
Dragan Marković Palma preminuo je u 65. godini nakon kratke bolesti. Osebujni bivši gradonačelnik Jagodine…
Komentiraj