Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a, potvrdio je kako se u ovom času neće ići u izmjene zakona što se tiče dozvoljene koncentracije alkohola u organizmu, odnosno dopuštene tolerancije vezane za ograničenje brzine kretanja u prometu.
Drugim riječima, zasad se neće zabranjivati vožnja s 0,5 promila alkohola u krvi, odnosno tolerancija prekoračenja brzine od 10 posto. Ide se u izmjene dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama kako bi se regulirale kategorije prijevoznih sredstava poput romobila na električni pogon
Mataija je u Otvorenom rekao kako takve izmjene zakonske regulative nije moguće napraviti Nacionalnim planom sigurnosti cestovnog prometa. No ide se u izmjene dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama kako bi se regulirale kategorije prijevoznih sredstava poput romobila na električni pogon.
“Idemo postaviti pravila, odnosno propisati tko, na koji način i na kojim mjestima smije upravljati tim vozilima. Prema našem prijedlogu za sada oni neće smjeti na kolnik.
Dakle, njih ćemo smjestiti na biciklističke staze, odnosno trake, a tamo gdje one ne postoje, moći će se kretati po nogostupima, odnosno zonama kojima se kreću pješaci, ali će morati itekako voditi računa o pješacima i neće se smjeti na tim mjestima kretati brže od pješačkog hoda”, dodao je Mataija.
Prometni stručnjak Željko Marušić rekao je kako mu to izgleda kao prva faza političkog spina – u javnost se pustila određena količina informacija kako bi se vidjela reakcija.
“Mislim da treba naći jednu međumjeru, jer je netočno kazati, ili pogrešno, da 0,5 promila utječe na koncentraciju. Koncentracija tu uopće nije bitna. Ne stradava se zbog koncentracije, već zbog promjene obrasca ponašanja, a 0,5 već jako utječe na promjenu obrasca ponašanja, i promjena obrasca ponašanja se događa negdje iznad 0,2.
Već s 0,3 promila alkohola je drukčiji obrazac ponašanja, vozači se zalijeću kroz crveno, brzo voze, ne poštuju druge”, dodao je Marušić.
R.I. /Foto: pxll