Čaša se prelila i treba kazati – dosta! Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa je krahirao, suspendirajmo ga na godinu dana i fokusirajmo na POVEĆANJE IZVJESNOSTI KAŽNJAVANJA za prometne prekršaje!
Zašto je krajnje neodgovorni vozač motocikla, obijesnom vožnjom, napravio niz brutalnih prometnih prekršaja? Zato što se nimalo nije plašio da će biti kažnjen i da nije usmrtio pješakinju, tako bi i bilo…
Edukacija, autoškole, Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa… Nula bodova! Ništa od toga nije spriječilo motociklistu u sumanutoj vožnji…
…….
Nesreća u kojoj je jutros u 0:45 u Jarunskoj ulici u Zagrebu, motociklist, obijesnom vožnjom, pri više od 100 km/h, pretječući kolonu vozila, na pješačkom prijelazu nesmanjenom brzinom udario i pješakinju, koja je nakon udarca odletjela 40 metara i poginula, a motocikl se potom nekontroliranom putanjom zabio u ogradu, pričem je motociklist teško ozlijeđen, pokazuje da hitno trebamo promijeniti strategiju sigurnosti cestovnog prometa.
Deset poginulih u motociklističkim nesrećama u nešto više od tjedan dana pokazuje da se čaša prelila i treba kazati – dosta! Sve su se tragične nesreće, kao i noćašnja dogodile po istom obrascu: teškom kršenju prometnih propisa uz veliko prekoračenje brzine, bez straha od sankcija.
Krajnje neodgovorni vozač motocikla napravio je niz teških prometnih prekršaja, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama: vozio je prevelikom brzinom (čl. 53.), brzinu nije prilagodio uvjetima (čl. 51. st. 1 ), pretjecao je kolonu vozila (čl. 70. st. 1), pretjecanjem je, s obzirom na karakteristike prometnice, ugrozio druge sudionike u prometu (čl. 66. st. 2), nije se zaustavio pred pješačkim prijelazom i propustio pješaka (čl. 38. st. 2). Sve ukazuje da je time počinio i kazneno djelo obijesne vožnje (Kazneni zakon, čl. 226)
Zašto je to napravio? Zato što je mislio da može. Nimalo se nije plašio da će biti kažnjen za niz brutalnih, bezobzirnih i pogibeljnih prometnih prekršaja! Da nije usmrtio pješakinju, tako bi i bilo. Edukacija, autoškole, Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa… Nula bodova! Ništa od toga nije spriječilo motociklistu u sumanutoj vožnji…
Crni niz tragičnih nesreća posljednjih dana ukazuje da trebamo prestati s mjerama u širinu i ciljano, “pametnim lijekom” usmjeriti se na “maligni tumor” cestovnog prometa. Dakle, na godinu dana suspendirajmo Nacionalni program cestovnog prometa i fokusirajmo se samo na OVU mjeru:
Povećanje izvjesnosti kažnjavanja!
A sva svjetska iskustva pokazuju da se to najučinkovitije postiže premrežavanjem opasnih mjesta radarskim kamerama te pojačanim policijskim nadzorom, pogotovo u noćima vikenda. “Junaci” bezobzirnih i pogibeljnih jurnjava plaše se svake kontrole, pa i najmanje kazne.
Stoga bi to dalo velikog efekta i u sadašnjim okolnostima, a pogotovo ako bismo poboljšali pravosuđe te u kazneni zakon uveli u odredbu s težom kvalifikacijom, za brutalne, izravno pogibeljne prometne prekršaje, koji imaju značajke ubojstva u pokušaju.
Dr. Željko Marušić/Foto:ilustracija
Domagoj Juričić, nekadašnji predstojnik ureda Kolinde Grabar-Kitarović, je u podcastu Krešendo Nove tv ispričao kako je…
Dragan Marković Palma preminuo je u 65. godini nakon kratke bolesti. Osebujni bivši gradonačelnik Jagodine…
Bivši ministar zdravstva Vili Beroš iz istražnog je zatvora u petak uputio predsjedniku Sabora zahtjev za aktivacijom saborskog mandata osvojenog na…
Komentiraj