Predsjednički kandidat i pjevač Miroslav Škoro i ove godine dobio je kućicu na Adventu u Zagrebu. Kućicu je smještena u Gajevoj ulici, 30-ak metara o Trga bana Jelačića. Prvi put na Adventu Škoro je sudjelovao lani
Da bi prodavao na manifestiaciji i promovirao svoje vino Škoro je morao ići preko posrednika, tvrtke Demo Rebus Denisa Mohenskog. A to ga je koštalo 100.000 kuna s PDV-om.
Škoro kaže da je javno odlučio govoriti jer je i poruka njegove kampanje da će razbiti strah.
– Kad nešto ne valja, to treba reći. I ostali poduzetnici u kućicama s kojima razgovaram kažu da je zarada mala u odnosu na utrošeno. Visoki ulazni troškovi prebacuju se na kupce i u tom lancu nije zadovoljan nitko osim posrednika, onih koji daju kućice u podzakup. Mislim da u cijeloj priči ima dovoljno prostora da svi budu zadovoljni, a prvenstveno kupci ponudom i cijenom. Sad to nije tako – rekao je Škoro za 24 sata i kazavši da se baš zbog tog modela uopće dvoumio treba li biti na Adventu.
U pisanom odgovoru vezano za Aferu kućice, kaže da je najpoštenije zabraniti podzakup i raspisati natječaj za zakup, pa da oni koji nude najbolju i cijenu i uslugu mogu sudjelovati na Adventu.
– Uz natječaje bi puno više novca sjelo u gradsku blagajnu umjesto u privatne džepove – smatra Škoro.
Opisuje i da im posrednici uvjetuju koje proizvode moraju imati, a na to su nam se ranije žalili i drugi ugostitelji i poduzetnici. Jer kraljevi Adventa novac od tih sponzortava zadržavaju za sebe, a ne ide onima koji prodaju u kućicama.
– Gradu je u interesu da Advent bude što posjećeniji i sa što boljom i raznovrsnijom ponudom. Ako žele da to bude tako, onda nema mjesta nekim uvjetovanjima oko pojedinih dobavljača. Neka svatko prodaje proizvode po svojoj želji koji moraju udovoljavati kriterijima kvalitete i sanitarne sigurnosti. Sve drugo vodi pogodovanju i ograničavanju ponude, a to nije dobro – smatra Škoro.
Milan Bandić je podržao njegovu protukandidatkinju Kolindu Grabar Kitarović, a u partnerstvu je s HDZ-om i u Zagrebu i na nacionalnoj razini. Je li razlog ove kritike zato tek politički?
– Ne napadam ja Bandića, nego kritiziram loš model. Sigurno i on i njegovi ljudi mogu smisliti bolji model. I Bandiću bi trebalo biti u interesu da ovakve stvari ne zasjene Advent koji je doista postao prvoklasna manifestacija, brend i faktor koji ozbiljno utječe na turistički razvoj grada pa i Hrvatske.
Na pitanje koliko je njegova tvrtka Campus zaradila prošle godine na kućici na Adventu, Škoro je odgovorio da bi trebao napraviti ozbiljnu analizu za potpuno točan podatak, a da se time nije bavio.
– Ali rekao bih da je zarada za tih 40 dana bila oko 60 tisuća kuna.
Megy M. /Foto:pxll