Nacionalni stožer je danas na konferenciji za novinare predstavio popuštanje mjera koje stupa na snagu u ponedjeljak 1. ožujka. Nove mjere vrijedit će do 15. ožujka, objavili su iz Stožera.
Mjere koje su na snazi od ponedjeljka do 15. ožujka:
– zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 25 osoba na jednom mjestu;
– na privatnim okupljanjima i svečanostima može biti prisutno najviše 10 osoba iz najviše 2 različita kućanstva;
– javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 22 sata;
– na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni može biti prisutno najviše 25 osoba, sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera;
– ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 22 sata;
– zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 22 sata do 6 sati;
– ograničenje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge tako da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati samo na otvorenim prostorima za usluživanje, uz strogo pridržavanje propisanih mjera i posebnih preporuka HZJZ-a, a radno vrijeme može biti od 6 do 22 sata
– obustava održavanja svadbenih svečanosti;
– radno vrijeme casina, automat klubova i uplatnih mjesta za klađenje može biti od 8 do 22 sata, uz zabranu pružanja ugostiteljskih usluga
– strogo pridržavanje mjera u teretanama i fitness centrima
– obustava organiziranih plesnih škola
– obustava održavanja radionica, osim dječjih igraonica koje se mogu održavati uz strogo pridržavanje mjera
– obustava održavanja svih amaterskih kulturno umjetničkih izvedbi, programa i manifestacija te proba amaterskih sastava, družina i zborova, uključujući i crkvene zborove;
– zabrana konzumacije hrane i pića tijekom kino projekcija;
– obustava održavanja sajmova i drugih oblika gospodarskih i turističkih događanja ili priredbi gdje se prodaju, izlažu ili prikazuju proizvodi;
– zabrana svih natjecanja osim za klubove koji se natječu u 1. i 2. rangu natjecanja u seniorskoj konkurenciji i u 1. rangu natjecanja u juniorskoj konkurenciji na nacionalnoj razini u ekipnim sportovima, kao i klubove koji se u individualnim (pojedinačnim) sportovima natječu u seniorskoj konkurenciji u ekipnim klupskim natjecanjima na nacionalnom nivou u najvišem rangu u liga sustavu natjecanja te natjecanja kategoriziranih sportaša u individualnim sportovima (pojedinačnim) i sportaša nacionalne razine koji se pripremaju za europska i svjetska natjecanja sukladno popisu koji, na prijedlog Hrvatskog olimpijskog odbora, Hrvatskog paraolimpijskog odbora i Hrvatskog sportskog saveza gluhih, odobri Ministarstvo turizma i sporta;treninzi u zatvorenom mogu se održavati samo tako da prilikom treninga ne dolazi do kontakta između sportaša i uz pridržavanje mjera HZJZ-a
– sportska natjecanja i treninzi koji su dopušteni mogu se održavati samo bez gledatelja i uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a organizatori su obvezni osigurati da se svi sportaši i nužno tehničko osoblje koje je prisutno pridržavaju propisanih epidemioloških mjera te da se sportski objekti iznimno koriste samo za potrebe dopuštenih aktivnosti;
– škole stranih jezika mogu svoju djelatnost obavljati uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera
– autoškole teorijski dio mogu održavati samo online ili na drugi način za održavanje kontakata na daljinu, satovi vožnje mogu trajati najviše 45 minuta uz obvezno mjerenje tjelesne temperature prije ulaska u automobil, pauza između dva kandidata mora biti minimalno 10 minuta za prozračivanje i dezinfekciju automobila te se mora voditi evidencija svih polaznika na satovima vožnje;
– obvezno korištenje maski za lice ili medicinskih maski na otvorenom prostoru kada nije moguće održavati fizičku distancu od najmanje 1.5 metar;
– obaveza stanara, upravitelja zgrada, poslodavaca i predstavnika javnih ustanova redovito dezinficiranje svih zajedničkih površina (rukohvati, liftovi, radne površine, sanitarni čvorovi, i slično);
– preporuka da se vjerski obredi kad god je to moguće prenose putem radio, TV programa ili na drugi način koji će omogućiti vjernicima da prisustvuju vjerskom obredu bez dolaska u vjerske objekte.
Protuepidemijske mjere ne odnose se na:
– profesionalne umjetničke izvedbe i programe koje ne uključuju zborno pjevanje;
– kino projekcije;
– izložbe u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima;
– sjednice predstavničkih tijela.
Za sva događanja i okupljanja broj prisutnih osoba se ograničava s obzirom na veličinu prostora, na način da za svaku prisutnu osobu mora biti osigurano najmanje 7 m² neto površine, uz strogo pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i obvezu da na ulazu u objekt u kojem se okupljanje održava bude jasno istaknuta obavijest o najvećem mogućem broju osoba koje istovremeno mogu biti prisutne u objektu.
Organizatori okupljanja obvezni su osigurati da se prostori u kojima se okupljanja održavaju redovito provjetravaju, da na okupljanju ne bude prisutno više osoba od dopuštenog broja i da se svi prisutni pridržavaju svih propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.
Poslodavci su obvezni:
– zabraniti dolazak na radna mjesta radnicima koji imaju povišenu tjelesnu temperaturu i smetnje s dišnim organima, a posebno suhi kašalj i kratki dah;
– smanjiti fizički kontakt između zaposlenika, kad god je to moguće;
– uvesti rad od kuće, kad je to moguće s obzirom na narav posla;
– uvesti klizno radno vrijeme, gdje je to moguće;
– organizirati rad u smjenama, odnosno skupinama, gdje je to moguće;
– smanjiti broj fizičkih sastanaka na najmanju moguću mjeru;
– redovito provjetravati prostore u kojima radnici borave i zadržavaju se.
Kontrolu provedbe ove Odluke provodit će službenici Ravnateljstva civilne zaštite, inspektori Državnog inspektorata, policijski službenici i civilna zaštita.