Kandidati za zagrebačkoga gradonačelnika predali su prva financijska izvješća. Vesna Škare Ožbolt u ovoj fazi ima najviše primljenih donacija. Tomašević, je uz Klisovića, do sada najviše potrošio – 523.780 kuna. Od toga je najveći iznos otišao agenciji Initiative d.o.o. u vlasništvu srpske I&F grupe.
Državno izborno povjerenstvo (DIP) u ponoć je na svojim mrežnim stranicama objavilo financijska izvješća političkih stranaka i pojedinaca za lokalne izbore. Riječ je o prvim izvještajima koje su takmaci u političkoj utrci trebali podnijeti zaključno sa 7. svibnja. Kandidati su poredani po abecednom redu.
HDZ-ov kandidat za zagrebačkog gradonačelnika Davor Filipović do sada je utrošio 346.377,66 kuna na kampanju. Od toga je najviše, 229.000 kuna, otišlo na marketinšku agenciju Diskurs u vlasništvu Ines Kozine, a koja se i ranije spominjala kao članica tima HDZ-ovih izbornih kampanja.
Filipović je primio 150.213,63 kune donacija, od toga najvišu donaciju od voditelja kampanje Zvonimira Milasa, 20.000 kuna. Ministar vanjskih i europskih poslova Gordan Grlić Radman donirao je deset tisuća kuna dok je zagrebački HDZ-ovac Dražen Hrkač stranci za kampanju dao 12.500 kuna.
SDP-ov kandidat Joško Klisović do sada je najviše potrošio – 579.861,02 kune. Od toga je 200.000 kuna potrošio na oglašavanje na društvenim mrežama preko agencije 01 Content & Tehnology d.o.o. U odnosu na potrošeno, Klisović je primio znatno manje donacija – 139.500 kuna. Među najvišim donacijama dvije su vezane uz članove Uprave tvrtke Crodux derivati dva d.o.o. u vlasništvu Ivana Čermaka.
Tako je Vladimir Kuzmić donirao 30.000 kuna, a članica Uprave Draga Antić 15.000 kuna. Goran Čavka, također povezan s Croduxom, donirao je 30.000 kuna. Klisović je dobio 30 tisuća kuna i od tvrtke Maksima komunikacije d.o.o., čiji je vlasnik SDP-ovac Ivan Račan. Od stranačkih kolega zasad se isprsio samo Igor Dragovan te je za Klisovićevu kampanju donirao 12.000 kuna.
Kandidatkinja stranke Glas i Demokrati Anka Mrak Taritaš u izvješću nije navela da je primila donacije. Prijavila je tek trošak od 24.552,94 kune za zakup billboarda.
Kandidat stranke Fokus Davor Nađi primio je 4150 kuna donacija, a do sada je u kampanji potrošio 98.238 kuna na oglase na Facebooku i zakup billboarda.
Kandidatkinja stranke Bandić Milan 365 Jelena Pavičić Vukičević prijavila je nula kuna donacija. No kod troškova je navedeno da je do sada potrošila 295.793 kune. Najveći iznos, 190 tisuća kuna, plaćen je Real grupi za oglašavanje na portalima.
Nezavisna kandidatkinja Vesna Škare Ožbolt prikupila je 240.625 donacija, od čega je najveći pojedinačni donator ona sama, tj. njezino odvjetničko društvo koje je dalo 50 tisuća kuna za kampanju. Tvrtka njezinog supruga Zlatka Ožbolta donirala je 28.000 kuna dok su dvije tvrtke u vlasništvu Dejana Bosaka koji je na listi Vesne Škare Ožbolt za zagrebačku Skupštinu, ukupno donirale 40.000 kuna.
Voditelj ureda Vesne Škare Ožbolt, Leo von Breithen Thurn, donirao je gotovo 30.000 kuna dok je Lea Ivanković, odvjetnička vježbenica kod Škare Ožbolt, donirala 20.000 kuna. Škare Ožbolt do sada je potrošila 234.815 kuna.
Kandidat Domovinskog pokreta Miroslav Škoro nije prijavio ni donacije ni troškove kampanje.
Nezavisni Željko Tokić prijavio je pak nula kuna donacija, ali veliki trošak kampanje od 192.546 kuna.
Tomislav Tomašević, kandidat Možemo!, prikupio je 57.615 kuna donacija od 50 donatora. Uglavnom je riječ o malim novčanim iznosima od 15 pa do nekoliko tisuća kuna, a najviše, 20.000 kuna, uplatio je Vjekoslav Vugrinec. Tomašević je uz Klisovića do sada najviše potrošio – 523.780 kuna. Od toga je najveći iznos otišao agenciji Initiative d.o.o. u vlasništvu srpske I&F grupe.
I&F grupa, sa sjedištem u Beogradu, reklamira se kao jedan od vodećih komunikacijskih sustava u Jugoistočnoj Europi i nordijskoj regiji.
Kandidat Mosta Zvonimir Troskot ima nulu u rubrici donacija dok je od troškova naveo tek 12 kuna, koliko je otišlo na bankarske usluge.
Zašto su neki prijavili nula kuna donacija?
Pojedini kandidati nisu prijavili ni lipe donacija. Stoga se logično postavlja pitanje kako je moguće da ‘iskaču iz paštete’, a u izvještajima im stoji nula kuna.
U DIP-u kažu kako su objavili ono što su dobili od onih koji se natječu te da je to pitanje za one koji su ušli u izbornu utrku.
Pokušavaju li se na taj način sakriti financijeri kampanja, što bi moglo imati utjecaj na same izbore, ili se radi samo o tome da će određene fakture i donacije doći tek nakon 7. svibnja, može se samo špekulirati.
U DIP-u kažu da će se nakon što se dostave konačni izvještaji, trideset dana poslije izbora, odnosno 15. lipnja, moći govoriti o tome je li netko bio u prekršaju ili nije.
M. Marković/Foto:press