“Nema pronađenih preživjelih” na mjestu pada helikoptera u kojem se nalazio iranski predsjednik Ebrahim Raisi, objavile su iranska državna novinska televizija IRINN i poluslužbena novinska agencija Mehr News.
Helikopter koji je prevozio iranskog predsjednika Ebrahima Raisija morao je izvršiti ono što državni mediji nazivaju “tvrdo slijetanje”. Prema izvješćima, predsjednik Raisi je bio na putu za Tabriz, u sjeverozapadnom Iranu, nakon posjeta iransko-azerbajdžanskoj granici gdje je upravo otvorio brane Qiz Qalasi i Khodaafarin s predsjednikom Azerbajdžana Ilhamom Aliyevim.
U helikopteru su se nalazili predsjednik Ebrahim Raisi i iranski ministar vanjskih poslova Hossein Amir-Abdollahian, guverner pokrajine Istočni Azerbajdžan Malek Rahmati i još nekoliko članova kabineta.
Helikopter je bio dio konvoja od tri helikoptera. U trenutku polijetanja vrijeme je bilo maglovito. Dva helikoptera sigurno su sletjela, a treći helikopter, u kojem je bio predjednik Raisi, morao je izvesti “tvrdo slijetanje”.
“Tvrdo slijetanje” je izraz koji rusko Ministarstvo obrane često koristi za opisivanje incidenata sa zrakoplovom. Taj izraz se koristi kako bi se izbjeglo izazivanje panike.
Vidljivost u blizini mjesta “tvrdog slijetanja” jako je ograničena, do oko pet metara, izvijestila je novinska agencija Fars. To je planinsko i šumovitog područja, otprilike 50 km sjeverno od Tabriza. U vrijeme pada na tom području padala je obilna kiša.
Prve fotografije koje su kružile internetom pokazale su Raisija kako se iskrcava iz helikoptera Mi-17/171, no Iranska državna novinska agencija (IRNA) objavila je da je Raisi letio helikopterom Bell 212 američke proizvodnje.
Bell 212, o kojem je riječ, navodno je bivši helikopter iranskih zračnih snaga koji je prije tri godine preinačen za korištenje od strane iranske vlade. Kako je rekao vojni analitičar CNN-a Cedric Leighton radi se o helikopteru koji je vjerojatno u prometu od 1960-ih.
Helikopter se prvo proizvodio Sjedinjenim Državama, a zatim u Kanadi. Dodao je da bi uzrok nesreće mogla biti poteškoće u nabavi rezervnih dijelova.
“U ovom konkretnom slučaju, mislim da su problemi s rezervnim dijelovima zbog sankcija, plus vrijeme koje je bilo jako loše u posljednjih nekoliko dana utom dijelu sjeverozapadnog Irana, samo su pridonijeli nesreći. Sve je to, mislim, pridonijelo nizu incidenata i nizu odluka koje je pilot, a možda čak i sam predsjednik donio kada je trebalo upravljati ovom letjelicom… I nažalost po njih, rezultat je ova nesreća.”
Kao pomoćni helikopter Bell 212 je namijenjen da bude prilagodljiv svim vrstama situacija, uključujući prijevoz ljudi, postavljanje opreme za gašenje požara iz zraka, prijevoz tereta i oružja.
Iranski model koji se srušio u nedjelju bio je konfiguriran za prijevoz državnih putnika. Prema dokumentima o certifikaciji tipa kod Agencije Europske unije za sigurnost zračnog prometa, može prevoziti 15 osoba, uključujući posadu.
Nije jasno koliko ih ima iranska vlada, ali njezine zračne snage i mornarica imaju ukupno 10 takvih helikoptera.
Posljednja kobna nesreća Bella 212 bila je u rujnu 2023., kada se privatna letjelica srušila u blizini obale Ujedinjenih Arapskih Emirata, prema Flight Safety Foundation, neprofitnoj organizaciji koja se usredotočuje na sigurnost u zrakoplovstvu.
Posljednja iranska nesreća te vrste dogodila se 2018., u kojoj su poginule četiri osobe.
D. M. /Foto:x
Dinamo je u 17. kolu SuperSport HNL-a izgubio u Kranjčevićevoj od Lokomotive 3:1 te je…
U dugoj utakmici 17. kola SHNL-a Dinamo je na gostovanju u Kranjčevićevoj kod Lokomotive, do…
Zdravko Mamić je nakon poduže šutnje, što je neuobičajeno za njega, u razgovoru za sarajevsku…
Komentiraj