Tijekom leta MiG-a 21 u zrakoplovu se ugasio motor. Tragedija je izbjegnuta jer ga je pilot uspio ponovno uključiti i sigurno sletiti zračnu bazu Pleso.
Incident se dogodio na letu iznad Brodsko-posavske županije, a u trenutku kada je motor MiG-a 21 prestao raditi preko radioveze se čulo: “Pada kao cigla!”.
Iz Ministarstva obrane potvrrdili su da su danas dobii veći broj novinarskih upita na tu temui potvrdili da je pilot HRZ-a imaio “tehnički problem”.
“Možemo potvrditi da se dogodio jedan tehnički problem na zrakoplovu tijekom leta nakon čega se zrakoplov vratio u zračnu bazu na Plesu. U ovom trenutku još uvijek se obavljaju svi potrebni tehnički pregledi kako bi se utvrdilo zbog čega je došlo do toga”, kazali su za Novu TV iz MORH-a
Unatoč prethodnoj najavi da će MiG-ovi HRZ-a letjeti ovaj tjedan od ponedjeljka do petka, danas ipak nisu letjeli.
Taj se incident događa u sjeni izvješća Mirka Šundova, načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga, o velikim problemima upravo MiG-ova te da od njih 12 lete tek četiri. Predsjednica Republike, Kolinda Grabar-Kitarović rekla je da je ono što je vidjela u tom izvješću prilično zabrinjavajuće.
“Četiri MiG-a su ispravna, imamo dva borbena dvojca, možemo izvršavati NATO i ostale zadaće, međutim nažalost to ne može biti dugoročno rješenje. Trebamo razmišljati o rješenjima kako premostiti dok Hrvatska ne nabavi novu eskadrilu borbenih zdrakoplova”, rekla je u srijedu Grabar-Kitarović, dodajući da će o tome uskoro raspravljati i Vijeće za obranu.
Na sličan način stanje u HRZ-u je opisao i ministar obrane Damir Krstičević: “Što se tiče MiG-ova, stanje je zabrinjavajuće. Znate da imamo hrvatske pilote i i da su oni sjajni ljudi, odlično rade svoj posao.Možete samo zamisliti kako je tim ljudima svaki dan kada trebaju ući u MiG i izvršiti svoje zadaće, a ne znaju hoće li sletjeti. Treba li nam još jedan slučaj kojeg smo imali, da nam avion padne, pilot pogine ili da, s druge strane, taj MiG padne na neko naseljeno mjesto”, rekao je Krstičević.
Motor na hrvatskim MiG-ovima znao se gasiti i ranije, a javnosti su poznata dva slučaja danas umirovljenog pilota Ivana Selaka. Jednom mu se motor kada je letio na visini od 13 tisuća metara i to brzinom dva puta većom od brzine zvuka, a drugi put na čak 18 tisuća metara. Na svu sreću nije bilo težih posljedica. Ali, ako se nešto hitno ne učini pitanje je dana kad bi se zrakoplopv HRZ-a mogao srušiti na naseljeno mjesto.
M.M. /foto;morh