Ugovore o dodjeli bespovratnih sredstava za izgradnju podvožnjaka i nabavi 13 novih autobusa u petak su u Osijeku potpisali ministar prometa Oleg Butković te predstavnici grada, Središnje agencije za ugovaranje EU projekata i tvrtke Gradski prijevoz putnika.
Uz Butkovića i ministricu regionalnog razvoja i EU fondova Nataše Tramišak potpisivanju ugovora nazočio je i premijer Andrej Plenković, istaknuvši da će se izgradnjom podvožnjaka riješiti problem velikih prometnih gužvi u ulici Sv. Leopolda Bogdana Mandića.
Naveo je kako je riječ o investiciji vrijednoj 93 milijuna kuna, koja će s 85 posto biti financirana iz EU fondova, a 15 posto sredstvima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Plenković je ustvrdio da će ovaj projekt omogućiti kvalitetniji život i prohodniji promet u Osijeku te da ovakve investicije podižu kvalitetu života građana Osijeka.
Istaknuo je i značaj 32 milijuna kuna vrijedne investicije za nabavu 13 novih autobusa za osječki gradski prijevoz, a što će, uz 12 autobusa iz prethodnog natječaja, omogućiti modernizaciju prometnog sustava i povećanje kvalitete gradskog prometa, također uz 85 posto financiranja iz EU fondova.
“Sve je ovo dio naše politike koju vodimo od 2016. godine, koja ima okvir u projektu ‘Slavonija, Baranja i Srijem’ gdje smo od 18,5 milijardi kuna, sredstva u financijskoj perspektivi iza nas, ugovorili projekte vrijedne 17,7 milijardi kuna”, rekao je premijer.
Nova, značajnija financijska perspektiva za Slavoniju, Baranju i Srijem
Najavio je da se s istom dinamikom razvoja Slavonije ide i u novu financijsku perspektivu koja ima još značajniji financijski okvir, a gdje će se kombinirati sredstva EU za oporavak i otpornost sa sredstvima novog višegodišnjeg financijskog okvira.
“Naš je cilj zaustaviti negativne demografske trendove, omogućiti ljudima u Slavoniji i Baranji da ostanu ovdje i grade Slavoniju na najbolji mogući način”, poručio je Plenković.
Osječko-baranjski župan Ivan Anušić napomenuo je da je ulica Sv. Leopolda Bogdana Mandića desetljećima jedna od najopterećenijih prometnica u županiji, ali i Hrvatskoj, što je stvaralo ogroman problem pri ulasku u Osijek s južne strane, jer pružni prijelaz nije omogućavao prolaz vozilima tijekom odvijanja željezničkog prometa.
“Inicijativa je krenula prije tri godine, grad Osijek je u međuvremenu revidirao projektnu dokumentaciju, a novi gradonačelnik će imati priliku raspisati natječaj za izvođača radova i napokon ćemo riješiti prometnu gužvu u ovoj ulici”, istaknuo je Anušić.
Osječki gradonačelnik Ivan Vrkić rekao je da je ugovor o izgradnji podvožnjaka zadnji ugovor koji potpisuje kao gradonačelnik, jer se iz zdravstvenih razloga odlučio povući s političke scene.
Ocijenio je kako je najveću korist od ulaska Hrvatske u EU imao upravo grad Osijek, jer je u njegova dva mandata u grad uloženo više od 1,6 milijardi kuna.
Hina/ Foto: Facebook